W H A T IS L O V E

ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FACEBOOK TWITTER NEWER OLDER +FOLLOW DASH

publiCk spEaking
21/april/2011
Arie ni aku pergi sekolah smka TAHAP , Jerantut c0z ade pertandingan. Aku mas0k public speaking, FAtiha plax mas0k p0em. Kita0wang pergi 6 0wang [supp0rt]. Iqmal, ejay, ikhwan and atirah.
Huh, bap0x ye la seram. Aku la yang paling nerv0us skali, huhuhu. Mase datang register, aku amik n0 9.. huhuhu~ ase ugy pl0x c0z xamik n0 12, ba0 la lambat skeet. Tapi aku ase la0 lme macam beban aku lambat plax abis.
Aku yang ke 9 nieyh d0x mengire bape 0wang lagi sebel0m turn aku.huhu. peserta dari 1 hingge 4 aku ok lagi, mas0k je yang ke 5 aku dah nex nerv0us dah. Bergetar lutut aku, dah la audience ramai si0t. Waaaaa , seram yek..
Turn aku plax, aku jalan c0nfident lagi, sampai je depan microph0ne, aku blur..!!!!!! TIDAKKKKK..!!!!!!!!! ramai ye maknusia yang sedang memerhatikan aku dengan .!! d0rang nie nape ha..?? xyah lah nak pandang sampai cam nak makan aku lax..!!  malu si0t..!!
Aku ba0 je nak seb0t go0d m0rning, s0re aku cam xkua plax dah. Macam mane nieyh.? Malu ye aku.. aku dapat rase kan yang ade 0rang tengah gelak kan aku. Tapi aku wat dex je dulu, yang pasti aku nak abeskan aku punye speech secepat yang mungkin,,!!! Aku dah malu nieyh,,!!! Di sebabkan aku malu, aku pakai bace jewp pe yang aku ingat. Jadi tungang – langgang aku punye speech da,. Aku yang tengah gabra nieyh bukak je n0te yang aku pengang, padahal aku p0n xta0 pe yang aku pat0t bace..!!!!!!
Senang-senang aku ter0s je bace perenggan cl0se, with that i thanx u.!!!! L0ceng mase xdan nak bunyi p0n wal0p0n kali yang pertama. That mean aku at atas stange 2 xsampai p0n 5 minit.. huhuhu~
Sampai je tempat duduk aku, xdapat da aku tumpukan perhatian at fell0w friend aku yang ade at atas stange tu.. aku just tng0k sikit2 jewp pe yang die cakap. Yang aku pasti speech die pasal reading, tu p0n aku tanye die sebel0m nieyh.. die turun jew stange, mak Cik yang jadi pengerusi majlis tu cakap yang die c0mel se atas stange. Dak tu p0n tanye aku, lucu ke die at atas stange 2..?? aku just jawab yang aku xamik ta0 p0n, aku cakap yang aku frust. Aku memang malu giler la.. !!!!
Abiz sal aku dah..!! aku benci ingat sume 2..!!! aarghh..!!! peserta yang paling aku suke + perh.. peserta yang ke 13.. die xduduk sekali nan kita0wng sume [peserta] tapi die duduk at tempat pen0nt0n. Mase name die dipanggil , aku ingat peserta e yang d0x barisan blakang aku nieyh, tapi yang pelix ye die xbang0n2 p0n, pastu tetibe ade ade 0wang len palx yang muncul..eh sape plax budax nieyh ==’ , pastu die nex stange tanpe bersalah. Memang 0tai giler..!!!! aku suke la style die >< , memang p0wer la, aku memang suke 0wang cam die nieyh. Sempai + 0tai jewp... Gaye die xmacam peserta cam kita0wang p0n. Mase die ata atas stange p0n die sampaikan speech die macam die xbertanding p0n, die macam bace jewp,. Tajuk die cam ne nak release tensi0n,. Tu k0wt taj0x yerw tapi yang pasti die citer pasal tensi0n. Tapi aku teng0x die yang tensi0n, ==’ ao0ii~ cam ne ni der..??
Tapi aku memang LIKE  la die..!!! semp0i jewp beb.. tu ba0 abiz speech bebas, pastu kita0wang ade palx speech yang ‘die’ kaCi taj0k, kita0wang dibagi 4 minit t0x wat speech.. yang nieyh la paling seram beb. Dari awal lagi sume peserta is0 pasal nieyh..!!!  yang aku nieyh d0x piker amde la taj0k ye ag0x2 ye yewp...???
Mase kita0wang kene d0x lam bilik kuarintin[bilik tayangan]. Mase ba0 n0x berkumpul aku just d0x ses0wang at atas meja,[ ish pe la aku nieyh, owang da kaci banyak kusi, tapi d0x atas meja plax] time 2 dax laki yang len d0x kusyuk citer pasal tadi. Pastu ade dax nieyh yang citer sal dax semp0i  nieyh. Sungguh semangat sekali aku teng0x die citer. Kekadang 2 aku gel0x sekali teng0k die citer. Ayat die lebih kuang macam nieyh;
“aku ingatkan die nieyh naex stange 2 sebab n0x bet0lkan micr0ph0ne ker. Rupe2 ye die nieyh peserta”
Ha, macam 2 lah lebih kurang. 0wang yang d0x sekelilng die deng0 jew lah. Pastu dengan semena2 dax yang dimaks0dkan 2 mas0x. Die p0n shy2 c0w gax macam aku.. hahaha~ mean xde member la.. aku malu seben0r ye n0x teg0 dax2 len uh. Nape p0n xta0 ==’..
Die d0x sebelah aku at atas meja. Aku ingat n0x turun, tapi dah teng0x die p0n d0x at atas tu, aku p0n xjadi lah nak tur0n. Pas uh die tanye aku memacam, die tanye aku sek0lah mne,, pas uh die tanye lagi, 0keyh xdie tadi. Aku cakap urh, okeyh jewp. Aku say lagi “dari saye[perh saye, aku p0n xta0 nape aku nak cakap saye.aku ase die 2 dax f0rm 4 @5] lagi la ter0x, dengan text ye tertinggal” die just senyum jewp.[maybe la] antara bebanyak peserta die lah yang paling bex sket nan aku, yang len sume ye macam kerek jewp. nYampah aku..!! bile speech yang ke-2 n0x start, 0wang yang jage kita0wang at citu, mintax sume ph0ne supaye kita0wang xde nak berhubung sesame kita0wang. Mase d0x tunggu turn n0x wat speech aku d0x kal0t cari pen aku..!! ado0ii mane la palx pen aku nieyh..?? tah2 aku xbawak k0t. Aku p0n tanye la dax semp0i uh, “ade pen extra x..??” die cakap “xde lah. Xde bawak pen ker” aku balas “tah lah, pen ye ilang” [la0 aku bawak en xde la aku n0ax mintax pen k0.. ==’ naseb baik lah peserta yang fisrt tu n0x kaci die punye pen..!!! tahnx u very much..!!!!
Nak ta0 xtaj0k yang die kaci amde..????   
Wh0 pers0n you admire m0st.
Yang aku niyh plax tetibe je lupe maks0d admire uh. Aku p0n men agak2 jewp. Naseb la aku agak2 tu bet0l. Ahaha!  Speech aku da tamat..!!! END..!!! hilang beban aku..!! aku p0n mas0k belx bilik kuarintin uh n0x amik barang aku + enCet. Pas uh dax semp0i uh wat isyarat go0d..?? aku just ang0k. Aku ba0 je nak gerk mulut, p0mpuan yang jage uh s0h aku diam.!! Kuang aj0 t0l.
0keyh la, 2 END my st0ry, speech nieyh dimenangi 0leh peserta yang first uh ala yang kaci aku pinjam pen tuh lah..!!! c0ngratulati0n,,,..!!!!!!! gurl yang menang nie p0n semp0i + 0tai ta0..!!! LIKE die..!!!  bile dah menang, die kene present lagi skali die punye speech. Then die cakap;
“actually saye xsangka yang saye akan menang, jadi saye sebenarye dah lupe my speech.”bile 0wang gelax. Die say “sebenar ye memang bet0l saye lupe. Jadi saye kne lah teng0x text.”
Bagi p0em plax aku xamik kesah sebab aku xde kaitan dengan sume tu..!!! huhuhu~ with that i thanx u..
THE END..!!!!

Written by me at 8:22 PM | 2 Alien{s}